emmassspraktik.blogg.se

Här bloggar jag om vad som händer på min APL/Praktik.

Torsdag + elutbildning

Kategori: På APL:en

Idag har jag svarat på frågor om allt från utomhustimerar till kopplingsplintar. Jag har lyckats sälja både en rakapparat och högtalare! Det känns riktigt bra, då jag inte alls är speciellt kunnig inom de områdena men ändå lyckats ta reda på så mycket och sedan kunnat övertyga kunden. Kunder fortsätter att fråga om hur det är att ha praktik på Clas Ohlson och de fortsätter att ge mig beröm för min kunskap och service även fast jag är praktikant. Det känns super! 
 
I förrgår gjorde jag en elutbildning på Clas Ohlsons interna hemsida, Clas Ohlson academy. Det är en utbildning som alla ska göra, eller ja, egentligen behövde man bara läsa PDFen, men jag gjorde utbildningen också. Den var ungefär som den vi gjorde om arbetsmiljö, man skulle möta några kunder med olika frågor kring el och ge det bästa svaret. Den var väldigt bra, och jag lärde mig mycket. Nu vet jag t.ex. skillnaden på seriekopplade och paralellkopplade lampor, vad man får göra och inte göra som privatperson hemma när det gäller el och vad lm (lumen), watt och volt står för och dess betydelse. Detta, precis som allt annat man lär sig på Clas Ohlson är verkligen sådana saker man kommer att ha nytta av hela livet. Det bästa är också att man hela tiden, dagligen lär sig nya saker och får ta sig an nya utmaningar. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: