emmassspraktik.blogg.se

Här bloggar jag om vad som händer på min APL/Praktik.

Fullt i hyllan

Kategori: På APL:en

För nån vecka sedan fick jag höra att mina naglar var gräsligt fula, idag sa en kund att de var riktigt snygga, tack så mycket sa jag. Att människor kan vara så olika. :)
 
"Fullt i hyllan" är en yta inne på lagret med produkter som av någon anledning inte går upp på hyllorna. Det är sorterat i backar. Från W0-W800. På W0 ligger sådant som precis kommit in, sedan sorterar Camilla, som är ansvarig för det området, varorna i de olika backarna. Siffrorna är som nummerna på hyllorna, på W100-200 ligger saker som ska ut på hem, 300-400 sådant som ska ut på multimedia osv, precis som det är sorterat i butiken.
 
Camilla brukar ha det utlagt på schemat, att tömma "fullt i hyllan" och jag hjälpte henne med det idag. Hon skriver ut listor på alla artiklar, sedan går man butiken runt och kollar hur mycket av varje det går att fylla på, antecknar det och sedan tar man artiklarna från "fullt i hyllan" och fyller på ute i butiken. Ännu en chans att lära sig att hitta bättre. 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: