emmassspraktik.blogg.se

Här bloggar jag om vad som händer på min APL/Praktik.

V. 38

Kategori: På APL:en

På tisdagen vecka 38 lanserade vi Clas Office, vilket är en slags medlemsklubb för företag. Företagen som ansluter sig får tillgång till produkter som bara Clas Office-medlemmar får, 3% rabatt på varje köp, tillgång till att bli fakturakund och andra bra förmåner. Vi pyntade Falu-butiken med massa skyltar etc på laseringsdagen. På kontorsavdelningen hade vi även en dator för att värva kunder och en godisskål för att locka kunder dit. Vi värvade bäst den dagen, även fast vi bara värvade ca 6 företag! Jag värvade dock ingen, och hade den oturen att jag var borta när andra gjorde det.. men jag hinner nog vara med om det senare hoppas jag på! Det var ju så svårt att veta vilka som jobbade på ett företag också.. Så svårt att veta vad en ska fråga.. 
 
På onsdagen hände inget speciellt.. Jag var iväg en stund för att göra teoriprovet till körkortet, som jag dessutom klarade för tredje gången.. Så när jag kom tillbaka var jag helt lyrisk och det resulterade i att jag gjorde mer småfel i kassan än vanligt haha!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: