emmassspraktik.blogg.se

Här bloggar jag om vad som händer på min APL/Praktik.

Kundmöten

Kategori: På APL:en

Idag kom en till praktikant till Clas Ohlson, som går en entreprenörsutbildning i Leksand, intressant!
 
Jag mötte en kund idag som beundrade mig pga mitt hår och min stil, han sa att han tycker det är bra att dagens ungdomar har skapat sig en egen identitet. Han berättade att när han var i min ålder så fick man inte ens gå till skolan om man hade ett hål i byxorna, alla skulle se likadana ut. Han frågade om något slängt negativa kommentarer på mig angående mitt hår, men jag svarade nej, och det tyckte han var bra. Han sa att jag kommer uppleva många roliga saker, önskade mig sedan lycka till och gav mig en klapp på axeln innan han gick vidare. 
 
Alla kunder jag träffat är så snälla och så glada. Eftersom att jag har en praktikant-skylt på mig så är de flesta kunder väldigt hjälpsamma och har i bakhuvudet att jag inte kan allting som ordinarie personal kan. Vi hjälps åt att leta efter de kunden vill ha och slår våra kloka huvuden ihop för att komma på en lösning. Det känns otroligt bra. 
 
Men sedan finns det även de kunder som säger "Jaha, du är bara praktikant, men då frågar jag någon annan." Då blir jag lite tillbakadragen igen. Hur vet den kunden att jag inte hade kunnat vara till hjälp? 
 
Men fler och fler kunders frågor kan jag besvara och får positiv respons tillbaka vilket gör att jag växer och vågar ta för mig mer. Till slut kanske jag även kan hjälpa de kunder som är skeptiska mot min roll som praktikant. Hoppas!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: