emmassspraktik.blogg.se

Här bloggar jag om vad som händer på min APL/Praktik.

Kundmöte

Kategori: På APL:en

Idag mötte jag en kund som frågade om ett sportband till iPhone 5. Det stod att vi hade ett i saldo, och det fanns på det stora lagret som vi kallar Z. Jag gick dit och kollade men hittade det inte. Det är en sådan röra där så det är svårt att hitta. När jag kommer tillbaka ungefär 10 minuter senare och jag förklarar att jag inte hittar det, så säger han "Men du är bara praktikant, ta hjälp av någon som kan något!" Jag gick tillbaka till lagret, och där hittade jag David som hjälpte mig att leta, men varken han eller jag hittade det, så vi var tvugna att föklara för kunden igen att det inte finns. Då svarade han med "Jag ska ha det, det ska finnas! Min parkering går ut nu snart också!" Han skulle ha en till sak också, som fanns bakom kassan, den köpte han. Men har var verkligen irriterad! Men jag höll mig lugn!
 
Jag blir så stressad när jag ska ut på lagret och leta efter något till en kund. Kunden förväntar ju sig att få varan. Det är så många faktorer som spelar in när man ska hämta en vara. Rätt artikelnummer, mått osv. Sen så måste man hitta hyllan också, och det är inte alltid det står. Som kund vill man ju inte stå och vänta hur länge som helst heller. Men vi i personalen gör vårt bästa, och mer än så kan vi inte göra.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: