emmassspraktik.blogg.se

Här bloggar jag om vad som händer på min APL/Praktik.

Intro

Kategori: På APL:en

Första dagen på Clas Ohlson gick galant. Jag blev varmt mottagen och presenterad för de andra på morgonmötet som en ny kollega, supertrevligt!
 
Mina kollegor är trevliga och gjorde allt för att få mig att känna mig välkommen. Det känns som en bra grupp och som att jag kommer komma in i den väldigt snabbt.
 
Hela dagen har jag tillbringat framför tv:n och datorn där jag sett på filmer om företaget och andra informationsfilmer, genomgått några små utbildningar på datorn, lärt mig lite om hur butiken är uppbyggd, gått igenom pärmen med min handledare och varit med om en brandövning. Jag har även fått en Clas Ohlson-skjorta, ett skåp, en datorinloggning och en tagg så att jag ska kunna gå in och ut.
 
Utbildningen på datorn var som den utbildningen vi gjorde om arbetsmiljö, så jag kände igen mig väl, både i hur jag skulle arbeta, frågorna och de olika fackorden de använde. Jag märkte att jag kunde mycket som vi pratat om i de olika karaktärskurserna i skolan.
 
Det känns jättebra, även fast jag känner mig lite rädd för att kunna ta egna initiativ då jag varken hittar eller vet något om produkterna och knappt kom ut när jag skulle hem.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: