emmassspraktik.blogg.se

Här bloggar jag om vad som händer på min APL/Praktik.

I butiken

Kategori: På APL:en

Idag fick jag vara ute i butiken. Tre timmar innan öppning ägnade vi alla åt att plocka varor. 18 pallar hade vi fått tills idag! De hade inga handskar, vilket gjorde att man blev extremt torr om händerna.
 
En kvart innan öppning är det alltid morgonmöte, där butikschefen och en annan kille går igenom lite nyheter och hur mycket vi sålt för dagen innan och hur mycket vi ska satsa på att sälja idag. När butiken öppnar står jag och Magnus, butikschefen vid ingången och hälsar alla välkomna. Under dagen har jag gjort fint i butiken, frontat, plockat varor och försökt att hjälpa kunder, som gått sådär, eftersom att jag knappt hittar någonting. Jag har heller ingen vidare kunskap om produkterna, men det känns jättebra de får gångerna jag faktiskt kan svara på kundens frågor.
 
Det känns redan efter första dagen att jag fått en övergripande koll på produkterna och vart de finns, så småningom är jag säker på att jag kommer ha bra koll och kunna hjälpa fler kunder.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: