emmassspraktik.blogg.se

Här bloggar jag om vad som händer på min APL/Praktik.

Nummer tre

Kategori: På APL:en

Idag var det mycket armstyrka som krävdes, då vi höll på med att sortera förra årets bikinis som ska börja säljas ute i butiken. Dessa fick vi sätta upp på en "vägg" (en vägg med hjul som står ute i butiken) efter hur vi själv tyckte de passade. Det var roligt att få tycka och designa lite själv. Vi har även fått galga lite byxor, storleksmärka och fylla på ute i butiken, som man brukar få göra, inga konstigheter. 
 
När man jobbar med kläder så tar det mycket på händerna, man blir torr och så vidare, därför frågade jag min handledare Andreas varför vi inte har några handskar på oss när vi arbetar med kläder. De flesta kläderna är ju dessutom behandlade med en massa medel. T.ex Formaldehyd som dessutom är cancerframkallande. Andreas hade dessvärre inget svar på frågan och bad mig fråga butikschefen, så jag ska väl göra det när de kommer tillbaka. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: